lørdag 24. august 2013

Banana nut muffins.

Det var ikke akkurat veldig mange rundene på Rema 1000 som skulle til før den nye realiteten (økonomien) tok kvelertak og jeg pent måtte legge lokk på den flaue "bruk og kast" mentaliteten som vi (ikke akkurat motvillig) klarte å tilegne oss i USA. Så i denne nye ånden, når bananene ser slik ut, og de bortskjemte, håpefulle ikke hadde tatt i de med ildtang engang:


 Så blir bananene gjort om til sunne frokost muffins,  
som det bare var et par igjen av da jeg kom på at jeg jo skulle ta bilde-
altså spiser arvingene disse bananene. Det er det kanskje ikke verdt å påpeke?:




4 kommentarer:

  1. Oppskrift? Tror jeg har prøvd sikkert 10 forskjellige oppskrifter på sånne type muffins, sist i helga. Men det ender alltid opp med at mnst én av ungene ikke liker dem...

    SvarSlett
  2. Oppskrift? Tror jeg har prøvd sikkert 10 forskjellige oppskrifter på sånne type muffins, sist i helga. Men det ender alltid opp med at mnst én av ungene ikke liker dem...

    SvarSlett
  3. Hmm.. jeg har ikke noen oppskrift, jeg bare lager de med det jeg har. Men skal prøve å lage en ca oppskrift til deg:) For tiden har jeg helt dilla på Kokkos sukker, og det er mye sunnere, så man kan bruke litt av det. Det smaker litt som brunt sukker. Ellers har jeg nøttene i blender med f.eks oljen, slik at de "forsvinner". Det to minste er ikke så glad i nøtteklumper. Bananen moser jeg med halvparten av sukkeret. Den er ca slik:

    3 egg
    2 dl kokkos sukker. (brunt sukker, eller vanlig sukker)
    1 dl solsikkeolje.
    1 ts bakepulver.
    ca 200 gram mel/nøtter/frø/kornblanding/turmix/frokostblanding eller hva jeg måtte ha i skapet)
    1 ts vanilje (flytende eller sukker- ikke essens!)
    Gjerne 1 ts kanel, eller annen spice du måtte ønske. Ingefær! Kardemomme!
    2-3 modne bananer.

    -Pisk egg og en dl sukker fluffy.
    -Mos bananen med resten av sukkeret.
    -Ha nøtte-mel blandingen, samt kanel og bakepulver i blenderen med oljen, slik at den blir til en røre.

    Bland eggedosisen, bananmosen og nøtterøra sammen. Hell over i 12 store muffinsformer.
    Midt i ovenen 200´i ca 15 min.



    SvarSlett
  4. Vel vel, da er det vel fordi alle de oppskriftene jeg har prøvd kun har et par spiseskjeer sukker, at ungene ikke liker dem! Takk, skal prøve! Om jeg får tak i kokos-sukker her i Tyskland er vel en annen sak...

    SvarSlett