fredag 23. august 2013

På nytt og på bedre?

Da tenkte jeg ta det var på høy tid å plukke opp bloggingen igjen. Trodde jeg skulle ha allverdens tid til det, 4 år i USA liksom, men den gang ei.. det var så mye shopping og lunching og reising og god´vær .
Stakkars, stakkars meg :) Hvor er smilefjesa her?? Jeg skal nok finne ut av dette. Samt finne en layout og farger jeg er helt fortolig med, så det blir nok en del forandringer. Nå har jeg hvertfall ny biografi. Og den ble selvfølgelig lang. Å fatte meg i korthet er ikke min sterkeste side.

Anyways, siden sist, har vi flyttet tilbake til Norge. Etter at vi fant det umulig å kjøpe hus usett (noe vi brukte et 1/2 år på å innse.. duh) tok jeg ungene med meg i slutten av mai, rett etter skoleslutt, til Norge for å finne oss et hjem. Lang og kjedelig historie kort: 20-30 visninger, slitsomme meglere, rent-a-wreck,1500kr i bompenger (I kid you not!), utallige bensinstasjonmåltider og et liv i koffert. Tilslutt fant vi Huset vårt. På Leirsund i Skedsmo. Det var forøvrig det første huset vi var på visning på, jeg og kikkimannen, i januar i år (dobbel duh!). Men vi hadde jo all verdens med tid. Huset var ikke fantastisk, det er det ikke mye som er. Så når jeg fant ut at jeg ikke likte noen hus som de var og at jeg uannsett måtte male og endre og rive, ja, da kunne jeg like gjerne kjøpe det store huset med utleie (hvor verdens søteste lille familie bor!)  på Leirsund. Så det gjorde vi. Og her har vi male og sparkla og bytta gulv og revet vegger. Det blir veldig bra. Nå mangler vi bare en trapp, så vi kommer oss ned i kjellerstua vår (OG HOBBYROMMET MITT), så blir det supert.

Ungene ser ut til å trives, de har fått mange nye venner, og det ringer stadig på døra her. Det er mye som er annerledes fra skolene i USA, så de utfordringene tar vi når de kommer. Som når 9åringen ble nokså bestyrtet da hun skjønte at de skulle dusje sammen etter gym i dag- uten badedrakt?? Du kan si det slik at jeg så omentrent alt det hvite i øynenen hennes, hahaha.

Tenkte jeg skulle slenge på noen bilder av kjøkkenet, som er så og si ferdig og som jeg er SÅÅÅÅ fornøyd med!

Litt retro.. Elsker det! Kjøkkenøya er laget av på bestilling i USA.
Den ser skikkelig gammel ut. Men er bare laget av skikkelig
gammelt materiale. Veldig glad i den!

Disse retro lampene fant jeg på en butikk i Lillestrøm. 

Åh.. dette kjøleskapet, folkens, det har jeg drømt om lenge,
My precious!

Keramisk vask fra Villeroy & Boch.

Koppestativ med favorittkoppene fra Green Gate  
Denne måtte bare med. Den plystrer som en galning når tevannet er klart.

Miele, komfyr og kombiovn. Her skal det dampkokes! 

Th best thing about waking up is knowing you have another
cup of coffee to enjoy! 

11 kommentarer:

  1. ååå så fint! :)

    SvarSlett
  2. Så spennende! Håper på flere innlegg sånn innimellom! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Satser på det. Ta meg litt i nakken. Ingen racer, men syns jo det er moro :) Takk!

      Slett
  3. Utrolig stilig! :D

    Marita V

    SvarSlett
    Svar
    1. Var veldig moro å tegne kjøkkenet.. for så å se det ta form!
      Tusen takk :)

      Slett
  4. Fine kjøkkenet ditt :) Misunnelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. :) It´s where the magic happens!
      Well, some of the magic...

      Slett
  5. For et nyydelig kjøkken dere har! DU E FLINK!! :)

    SvarSlett
  6. Fy søren for et stilig kjøkken!
    Skulle forresten også ha smeg-kjøleskap da vi bygget huset. Helt til vi fant ut at det bare kom som høyrehengslet, og det passet særdeles dårlig hos oss...

    SvarSlett