torsdag 5. september 2013

Bananfluer og edderkopper.

So, I walked into this spiderweb.. witch ended in me doing a weeks worth of cardio!

Ingen fan av edderkopper altså. En annen ting som jeg finfint klarer meg uten er de hersens bananfluene!!!  På engelsk heter de fruit fly og, wait for it: vinegar fly!
Det må være fordi de bare elsker eddik (vinegar). It´s to die for, apparently,
og jeg vinner kampen mot bananfluene, en og en:



Dette er gårsdagens fangst liksom, etter noen dager uten eddikskåla på benken (trodde det var høst og at jeg nå kunne slappe av til våren- minst!). Bananfluene blir du kvitt slik:
-1 dæsj eddik
-1 dæsj vann
-1 skvett zalo.
Den funker slik:
-Mmm eddik! (??)
Også drukner de fordi de ikke kommer seg opp av zaloen.

5 kommentarer:

  1. Du kan også bytte ut eddiken med hvitvin - det liker de veldig godt, også lukter det mindre ;-)

    SvarSlett
  2. Takk for tips :D Dette skal prøves ut med en gang!

    SvarSlett
  3. ååå, dette skulle jeg visst for mange mnd siden da de hersens småfluene har innvadert kjøkkenet mitt!! Har blitt en ekspert til å ta de mellom fingra å klemme de død! ska nå prøve tipset ditt å håpe at de siste forsvinner FORT!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du trenger ikke å håpe, det vil de :)

      Slett